Weekje vakantie vieren - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Stefanie Schulkes - WaarBenJij.nu Weekje vakantie vieren - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Stefanie Schulkes - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie vieren

Door: Stefanie Schulkes

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

01 Oktober 2013 | Duitsland, Berlijn

Lieve allemaal,

Ik ben nu een week hier sinds mijn ouders naar huis zijn gegaan and a lot has changed and happened!
Op woensdag ben ik mijn met 7 Tage Karte naar Berlijn gegaan. Ik had in mijn 100% Berlijn boekje een "wandeling" gevonden die mij langs verschillende winkeltjes, bezienswaardigheden en restaurants zouden leiden. Ik ging dus even de ultieme toerist uithangen voor een dagje. De wandeling was in de buurt Kreuz en Neukölln en bleek uiteindelijk iets verder dan ik gedacht had. Met de U-bahn en S-bahn ben ik eerst naar de startplek gegaan om vervolgens kilometers te lopen. Maar het was het wel waard. De buurt is tijdens WO2 grotendeels overeind gebleven waardoor je daar nog mooie oude panden aan het water hebt. Aan het einde van de wandeling vond ik de Brezel Company, waar je dus echt allerlei soorten pretzels kunt kopen.
Op donderdag kon ik de verleiding toch niet weerstaan: bankrekening is compleet geplunderd bij de Primark. Als die toch niet heel ver weg is, dan maar gelijk mijn kast goed aanvullen met nieuwe spullen! 's Avonds ging ik sporten in de Gym hier, maar dat was een aparte ervaring. De apparaten die er stonden waren typisch voor mannen: gewichten, gewichten, gewichten en een crosstrainer die niet aangesloten was of vast stond. Ik werd door de jongens daar werkelijk de kamer uit gestaard. Maar ach, als ik wil sporten dan ga ik sporten.
Op vrijdag zijn twee huisgenootjes aangekomen: Rhea, die uit Hamburg komt en al hier woonde, en Stephanie, een uitwisselingsstudent aan de FU uit Zwitserland. We hebben er vervolgens maar beetje huisavond van gemaakt en gezellig tv gekeken. De grote dierenshow liet een filmpje zien "wie Tieren essen" en echt ik lag helemaal strak! (wie het ook wil zien: http://www.youtube.com/watch?v=Mk0Y5twAjRg)
Zaterdag was het dan eindelijk tijd om ook maar eens even het Berlijnse nachtleven te gaan ontdekken! Yardena bracht Stephanie en mij naar een restaurant/café/discotheek/tatoo shop in een. Toen we er binnenkwamen, was het echt een zooitje ongeregeld. Het hele gebeuren was een beetje hipster meets rock meets biermerken en dat allemaal in een oud Chinees restaurant. And to top it all of: we kregen een optreden te zien van een band met een travistiet als zanger(es), een bassist die leek op Kiss en een roze fluffy drumstel. Dit allemaal onder het genot van halve liters bier en een enorme hamburger die wel echt ontzettend lekker was. Testosteron gehalte steeg met de minuut aangezien er gewoon geen charming manier is om die dingen te eten! Een paar halve liters later besloten we om de trap af te gaan richting de club. De muziek was totaal niet zoals ik normaal gewend ben op stap, maar was ook zeker niet slecht. Alleen de club was gevuld met ontzettend veel Abitur studenten (=eindexamen studenten) die ook nog niet waren begonnen met de uni, dus de gemiddelde leeftijd lag redelijk laag.
Aangezien zaterdag zo'n goed feestje was, werd zondag automatisch een uitbrakdag! Had ik zeker verdiend! Maar al gauw werd mijn hoofdpijn al een stukje minder erg door het goede nieuws dat Shot dames 1 alweer had gewoon. Super gedaan chicks, very proud teamie here! Aangezien ik niet de enige was die ontzettend brak was en aangezien de winkels op zondag zijn gesloten, hebben we zondag maar lekker lui pizza besteld en maar beetje tv gekeken. Ideaal om uit te brakken!
Gister, maandag, ben ik eerst weer even extreem cultureel gaan doen. Wandeling nummer 2 stond gepland. Beetje de standaard dingen bekeken in Berlin Mitte. Tot mijn verbazing toch nog redelijk wat Nederlandse toeristen gezien. Maar meestal kan je ze toch snel herkennen. 's Middags is mijn andere nieuwe huisgenootje aangekomen. Nina, een uitwisselingsstudent aan de FU die uit Frankrijk komt. Alleen zij heeft dus een Duitse moeder waardoor ik de enige ben die geen vloeiend Duits kan. Aangezien mijn Duits toch beter is dan de meeste hun Engels, ben ik heel moedig mijn Duits aan het verbeteren en het gaat eigenlijk al best goed :) Verstaan is totaal het probleem niet, spreken is soms nog lastig omdat ik er te veel over nadenk. Maandagavond zijn we maar op de wooncampus bij Club A18 naar de ladies night gegaan. Gratis prosecco voor vrouwen, wir sind dabei! Gezellig avondje gehad met mijn huisgenootjes en de hele tijd weer Duits gepraat.
Vandaag ben ik met Stephanie in het centrum geweest. Zij had gehoord dat er ergens wel leuke winkels waren. Dus wij vol goede moed naar het centrum, kwamen we op die plek aan, waren er alleen maar restaurants, cafeetjes en apotheken. Uiteindelijk zijn we maar richting de Kurfürstendamm gegaan omdat ik wist dat daar in ieder geval winkels waren.
Morgen moet ik me dan toch eindelijk melden op de uni. Gelukkig kan ik met Nina en Stephanie samen gaan, zodat we al mensen hebben die we kennen. Donderdag hebben we dan gelijk alweer vrij omdat het de dag van de eenheid is. Er is dan bij de Brandenburger Tor een soort groot festival georganiseerd door Coca Cola. The Wanted komt optreden dus we wilden er eigenlijk wel heen gaan met het huis. Hopelijk wordt dat weer een mooi feestje!

Liefs Stefanie

  • 02 Oktober 2013 - 04:27

    Nena:

    Veeeeet stefanie! hahaha die club moet je me een keer laten zien want dat hipster meets rock meets tattoo spreekt me wel aan XD en mocht je een keer niet weten wat het duitse antwoord is dan kun je zeggen "ich bin ein berliner" of "bratwurst", kan altijd.

Tags: berlijn, exchange

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefanie

Mijn naam is Stefanie Schulkes, ben 20 jaar en studeer in Tilburg. Ik ga voor mijn studie International Business Administration 6 maanden in Berlijn studeren. Op deze manier wil ik iedereen op de hoogte houden van mijn verblijf daar.

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 3649

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 31 Maart 2014

Exchange Berlijn

Landen bezocht: